Friday, February 20, 2009

Sejarah – Tadika

1973…Aku masuk tadika tapi aku lupa nama tadika tu..tadika tu sampai sekarang ada lagi Cuma nama saja ditukar…

yang paling aku ingat sekali bila abah hantar aku pergi tadika…aku rilek je mula-mula..tapi bila abah aku blah sebab nak pergi kerja..aku jadi gelabah…nak kata aku tak ada experience masuk tadika aku pernah masuk tadika kat ipoh..tapi yang ni aku rasa lain macam sikit..jadi bila aku masa rehat aku duduk bawah kolong kat taman permainan…aku nangis…alaaa…aku nangis…

aku tak tau kenapa aku nangis…kalau nak ikutkan pejabat abah boleh nampak dari tadika aku..tapi hati aku sayu betul masa tu…airmata aku keluar tapi tak adalah sampai bercucuran pulak…kawan-kawan aku lain tengok je aku…mungkin mereka hairan apahal budak sekor ni duduk bawah kolong nangis pulak…

mungkin aku ingat mak aku…aku rapat gila dengan mak aku jadi bila mak tak ada aku sedih betul..masa kat ipoh tadika aku dekat dengan rumah dan aku fikir kalau aku lari kat mak aku pun boleh...sebab tu aku rilek je…tapi tadika kat sini jauh dari rumah..kalau aku lari balik mau aku sesat sampai chow kit…

alahai anak manja emak…

No comments:

Post a Comment