Wednesday, February 4, 2009

isnin 2.2.09

Ada dua perkara berlaku hari isnin lepas

Pertama …hari jumaat lepas ..30.01.09…bos aku pergi sembahyang jumaat dengan aku dan cik din…lepas sembahyang jumaat dia masuk bilik dia dan tak lama kemudian dia keluar ke MITI sebab ada appointment…

Tak lama selepas tu dia call aku maklumkan handphone dia tertinggal dalam bilik dia…dia perlukan satu nombor yang ada dalam hp tu..aku pun masuk bilik dia..ambik hp dia yang tengah charge dan dapatkan nombor yang dikehendakinya…Selepas aku call dia..aku masukkan hp dia dalam laci dan selepas tu aku kunci bilik dia…

Hari isnin..bila bos aku sampai ofis dia cari hp dia tapi tak jumpa..aku pun tolong cari dan aku masih ingat tempat aku letak hp dia…surprise!!!..aku tak jumpa hp dia..dan lagi misteri charger dia pun hilang jugak…aku pun bingung..bos aku macam hampa jugak tapi apa nak buat…tak kan nak suruh aku ganti..mungkin ada kaki sapu kat ofis aku atau ada dot dot dot…serammmm!!!!

Kedua..bila aku balik kerja anak sulung aku…ashraf…beritahu dia dapat wakil sekolah untuk sukan bolasepak…dia ada pemilihan petang tadi dan dia dapat wakil sekolah…aku dah pakat dengan anak saudara aku…fendi..persuade ashraf pergi pemilihan tu…ucu dia pun suruh fendi ni pujuk anak aku suruh pergi…aku tau sangat perangai ashraf ni..kalau tak push dia..takkan dia pergi pemilihan tu..sebelum tu ucu dia suruh aku beli kasut bola untuk ashraf tapi aku tak mau beli sebab pernah aku beli kasut bola dengan stoking dan pad sekali tapi haram dia tak pakai pun..aku nak tengok kesungguhan dia dulu baru aku belikan…

Aku tengok dia memang minat main bola…dalam rumah pun dia main bola dengan adik dia..afiq..bayangkan dalam rumah pun dia main bola..bising isteri aku!!!..signal motor aku pecah..bola yang aku beli pun banyak pecah dan hilang..dinding pagar rumah yang putih tu pun banyak bercop bola…ada bola tersangkut atas bumbung rumah aku dan rumah jiran aku…macam-macam lagi…

Nak kata dia pandai main..susah aku nak nilai..kalau ikut aku memang aku tak pandai main bola..Cuma pak we dan ucu dia pandai main bola…tapi ucu dia kata anak aku ada skill jugak.. tak tau lah…

nampaknya aku kena keluar duit beli kasut bola untuk anak aku…tak pe asalkan dia minat..

untuk anakku ashraf..abah sentiasa sokong apa yang ashraf minat..

No comments:

Post a Comment