Thursday, February 19, 2009

demam campak

Anak aku yang bongsu..afiq..kena demam campak…aku kena cuti sebab nanti kalau duduk kat rumah mertua aku berjangkit pada orang lain…

Aku cuti dua hari..rabu dan khamis..dan isteri aku pulak cuti hari jumaat…sepanjang jaga dia tak susah sangat sebab dia tak demam panas cuma biji campak dia yang banyak keluar…afiq ni pun layan PS2 dia…aku pulak ambik kesempatan merehatkan diri aku…tidur dan lepak sepanjang masa..

Aku teringat masa aku kena demam campak dahulu…masa tu aku form 2 dan aku duduk asrama SM Clifford..bila disahkan demam campak aku dibawa ke hospital Kuala Kangsar…aku kena duduk kat wad selama 2 minggu…yang tak bestnya bila waktu malam…tau sajalah kat hospital macam-macam dengar cerita..bila malam menjelma pelbagai bunyi aku dengar…benda jatuhlah…dengar orang ketawalah..orang berjalan ke hulu ke hilir…orang berlari…hai seramm….

Tapi kat hospital aku start pandai main takraw…sebelum ni kalau main takraw macam hampeh..kami (para pesakit) akan main takraw waktu petang..nak hilangkan boring…sejak itulah aku pandai timang bola…tak sangka itu hikmahnya…

Aktiviti aku sepanjang cuti 2 hari ini…pagi-pagi aku hantar isteri aku pergi kerja..breakfast dengan dia dan afiq...balik rumah bagi afiq ubat dan letak ubat sapu kat badan dia..lepas tu dia layan PS2 dan aku layan tv…tengahari aku masak nasi dan panaskan lauk semalam…pukul 2 petang hero dan 2 heroin aku balik dari sekolah jadi meriah sikit rumah aku…meriah dengan mulut diaorang bergaduh…ini tak betul..itu tak betul…5.30 ptg aku ambik isteri aku…lepas tu layan tv lagi…

itu saja aktiviti aku…rilek kepala otak aku dari tengok kerja je…

No comments:

Post a Comment