Thursday, February 12, 2009

Sejarah – Pindah Ke KL.

Kami pindah semula ke KL. Abah buat keputusan beli rumah flet kat Kg. Baru..akhirnya kita pindah ke rumah flet tu..tingkat 1, No 5A, Blok A..rumah flet ini ada 3 bilik dan agak selesa jugak..

Jadi bermulalah kehidupan aku di flet ini…jiran sebelah rumah aku ialah Pakcik Hamsi dan Makcik Sarah…diaorang ada 4 anak perempuan dan 2 anak lelaki…sebelah lagi jiran ialah makcik mimi..ada 4 anak lelaki dan 2 anak perempuan…

Kat bawah flet ni ada pelbagai kedai seperti kedai jahit, kedai hardware, kedai gambar, kedai gunting (bapak roslan aziz punya)…dam macam-macam lagi..

Di depan rumah aku jalan tun razak..jalan ni tak pernah sunyi dengan kereta 24 jam…kalau ada sedara mara aku datang kat rumah..mereka mesti susah nak tidur malam sebab bising dengan bunyi kenderaan..macam keluarga aku dah biasa dah..lena sepanjang malam..

Keseluruhan flet kg. baru ini ada 7 flet…ABCDEFG...ada flet punya gelaran tersendiri…blok C dipanggil blok orang buta sebab banyak orang buta duduk blok ni…blog G dipanggil blok mat fit sebab banyak kaki fit (dadah)…blok C pulak banyak orang berlagak dan tak campur orang…

Rumah flet ni sampai sekarang ada lagi..abang sulung aku duduk flet ni bersama keluarga dia…sekarang ni flet ni telah dikelilingi oleh jalan atas dan bawah…KLCC…telekom..bangunan-bangunan tinggi…kesian aku tengok flet ni..semakin dihimpit oleh pembangunan disekitarnya…

No comments:

Post a Comment