Tuesday, February 10, 2009

Sejarah-sedara mara

Abah dan mak aku ni memang aku respek habis..ramai sedara mara dia orang mesti menjadikan rumah aku sebagai tempat port…rumah aku ni jadi tempat pertama untuk orang kg mak dan abah aku datang bila kali pertama berhijrah ke KL..pioneer..

Ramai ahli keluarga mak dan abah aku menumpang rumah kami..cik cha, cik li, chik, anag hassan, pak ngah, makcik pisah. Maksu dan ramai lagi..

Sedara mara aku ini jadikan rumah aku sebagai tempat persinggahan sementara sebelum mereka menapak dan bermastautin di KL…bila diaorang dah stabil dia orang akan keluar dari rumah aku dan lepas tu sedara mara diaorang pulak jadikan rumah diaorang tempat rumah persinggahan..

Aku tengok abah dan mak tak kisah sedara mara datang dan tinggal kat rumah rumah..kalau orang lain mungkin rimas sikit sebab ramai..aku dan abang aku pernah tidur kat luar sebab dalam bilik dah penuh…

kesannya aku dan abang aku tak kisah kalau sedara mara datang dan tinggal dengan kita orang sebab dah terbiasa…kadang-kadang rasa rezeki bertambah kalau ada orang tinggal dengan kita…

No comments:

Post a Comment