Thursday, January 29, 2009

CUTI

Company wajibkan cuti 28-29 jan 2009..nampaknya cuti panjanglah aku..tak pe lah asalkan jangan diorang suruh cuti selama-lamanya..kena buang lah tu..

Banyak hal aku terpaksa uruskan masa cuti ni…

Ahad 25 Jan 2009 – adik ipar aku (najib) bertunang... ...najib ni merupakan antara adik ipar favourite aku...tunang dia asal negeri 9...senawang...kalau nak diikutkan mak mertua aku dah serik dengan menantu orang negori...tapi demi anak-anak mak mertua aku terima jugak....lagi pun si najib ni anak yang bertanggungjawab dan pandai ambik hati mak mertua aku...

Jadi sebelum tu isteri aku bertungkus lumus buat hantaran untuk bertunang...kreatif jugak isteri aku ni....aku tolong gam dan gunting apa-apa yang patut...itu pun pasal aku nak ambik hati isteri aku...kalau tidak malas aku nak tolong...

Masa hari bertunang...berjalan dengan lancar...mak dan bapak mertua najib aku tengok senang berunding dan tak banyak songeh..kahwin nanti bulan 6...tak lama bertunang dia orang ni...

Malam tu pulak aku balik kg...kuala kangsar...pukul 1 pagi kami sekeluarga sampai Kuale...mak aku tunggu kami semua...

Seronok bila balik kg...terutama jumpa mak aku....ramai jugak adik beradik aku kat rumah tu..
..adik perempuan aku anis pun ada
..adik aku ita memang duduk dengan mak aku
..adik bongsu aku chan memang dah lama sampai kat kg....awek dia pun ada kat rumah mak aku
..cuma abang aku mizi dan adik lelaki aku adam tak balik kg....

Walaupun begitu suasana tetap meriah..saat berkumpul adik beradik begini buat aku rasa sungguh gembira...walaupun ada pernah bergaduh dan berkecil hati antara satu sama lain..tetapi cepat-cepat kami settlekan..jangan berpanjangan...aku akan pastikan keharmonian keluarga aku sampai bila-bila...

Aku hormati adik-adik dan abang aku...takkan putus air dicincang...

Hari rabu kami sekeluarga balik ke banting...hari khamis isteri aku kerja dan anak-anak aku sekolah...jadi adalah peluang aku nak rilek...tapi bila tengok kain baju menimbun terpaksalah aku settlekan...sampai petang aku basuh, jemur dan lipat baju...rumah pun aku kemas sikit-sikit... isteri aku bising tengok rumah bersepah tapi aku diam je sebab anak-anak aku yang sepahkan...

Cuti...best dan meletihkan...duit pun banyak kopak jugak...

No comments:

Post a Comment