Thursday, January 22, 2009

Sejarah - kem askar

satu hari tu mak dan abah aku kelam kabut pegang tangan aku dan gedong adik perempuan aku ..anis

nak pergi mana mak..aku tanya mak

mak kata…ikut sahaja…muka mak nampak cemas…aku nampak abah bawa apa yang patut sambil pegang abang aku…mizi

lepas tu kita orang masuk kem askar yang dekat rumah aku tu..aku hairan jugak sebab askar yang jaga pintu pagar tu pun tak larang kita orang masuk..sebelum ni jangan haraplah nak masuk kem tu sebab dilarang masuk…

mak aku kata…ada orang melayu dengan cina bergaduh kat chow kit dan kg. baru….ada yang mati jugak…mak aku takut jugak sebab kg baru bukannya jauh dari rumah aku….takut merebak sebab tu kami lari masuk kem askar….

rupa-rupanya kejadian itu menjadi isu nasional…tragedi 13 Mei…

bagi aku rilek je sebab aku rasa kalau diaorang nak gaduh biarkanlah…bukan aku yang kena cepuk…itu fikiran budak umur 4 tahun..sekarang ni kalau berulang lagi peristiwa 13 Mei tentu aku akan jadi orang yang paling sedih….

No comments:

Post a Comment