Wednesday, January 21, 2009

Sejarah 1

aku dilahirkan di kuala lumpur.....hospital kuala lumpur...anak ke 2 dari 6 adik beradik...


aku ingat lagi aku tinggal di rumah kilat (setinggan) di keramat....berdekatan dengan rumah aku ada kem askar dan pulapol...


keluarga aku bukannya senang...abah bekerja sebagai kerani...mak pulak surirumah sepenuh masa...abah pulak buat kelas tuisyen kat rumah...dapatlah jugak tampung kehidupan sedikit sebanyak..aku ingat lagi anak murid dia abang ucop dah berjaya sekarang kerana abah ajar dia tuisyen...abang ucop kenang jasa aruah abah aku sampai sekarang..


rumah kilat tu bukan ada kemudahan sangat.. mandi kitaorang pakai perigi...sejuk oooo....dalam rumah pun bukannya ada banyak perabot ...mak aku kata diaorang mula-mula datang KL bawak tikar dan bantal saja....tapi zaman sekarang ni kalau anak masuk asrama...segala benda nak dibawak ke hostel...


aku ingat lagi ada sorang jiran aku meninggal sebab denggi...maklumlah rumah setinggan..berterabur dan sesak.. mana ada fikir pasal lain selain dari survive...


kehidupan masa tu simple dan happy...yang aku tahu makan, main,makan,main...tidur...kalau ada orang bawak aku pergi pulapol..dapatlah aku tengok wayang gambar...masa tu boleh tengok wayang free kat pulapol tapi bukanlah cerita yang uptodate tapi cerita lama...ada cerita koboi..cerita cinta...tapi tak ingat lah pulak aku tajuk ceritanya.....




No comments:

Post a Comment