Thursday, March 12, 2009

Outstation

Hari Isnin…23.02.09..aku naik kereta dengan bos aku…aku ingat dia nak direct pergi ke penang tetapi dia singgah rumah dia kat bangi dulu..aku nak kata apa ikut jugaklah.. menumpanglah katakan..

Lebih kurang pukul 4.00 petang kami pun bertolak…bos aku bawak kereta..sepanjang jalan macam-macam kami borak..tapi yang sebenarnya dia yang cakap banyak..aku anggukkan je…

Sampai kat tapah kami singgah untuk sembahyang dan minum sikit…bila dah ready aku pulak ambilalih bawak kereta…wah!!!!…bos aku siap tidur mengeruh lagi dalam kereta..dalam hati aku kata ‘tak pe bos..mengeruhlah takat yang mampu..malam nanti kalau aku mengeruh (dengkur) jangan komplen..aku bagi can dulu’

Aku bawak sampai sg. petani…aku heran bos aku ni…sanggup check in hotel kat sg. petani dari kat perai padahal kerja kami esok kat pulau pinang..kan ke jadi kerja terpaksa keluar awal semata-mata nak kejar feri esok…aku nak kata apa…

Selasa..24.02.9..pukul 7.00 pagi kami pergi breakfast dulu…bos aku sakit perut pulak...naik ke bilik balik untuk pergi melabur dulu..lepas tu kami bertolak dari hotel emerald dalam pukul 7.45 pagi…dalam kereta bos aku kata dia sempat tengok MU lawan Inter..aku agak mesti dia tak dapat tidur sebab aku mengeruh kaw-kaw punya malam tu..letih beb..

Kami sampai kat kastam penang pukul 8.45 pagi..lepas settle training pukul 4.00 pm kami blah dari kastam penang..bos aku ajak jumpa anak dia kat Bertam..aku ikut..lepas tu dia ajak pergi jeniang pulak…2 rumah sedara dia kami singgah..pukul 8.30 malam kami gerak dari jeniang…bos aku ajak lagi pergi rumah kawan dia kat sg. petani..kali ni aku angin sikit sebab dengan tak mandi..baju dari pagi tadi..letih lagi..nak ajak aku berjalan pergi rumah kawan dia pulak..nak tak nak dengan muka yang mencuka aku pun ikut!!..nasib baik kawan dia tak ada…selamat aku…jadi aku minta dia hantar aku ke rumah makcik aku kat taman ria…dapatlah aku jumpa makcik pisah aku dengan anak-anak dia…

Rabu 25.02.09..kami ada lawatan ke PPI industries bersama pegawai kastam..orang PPI layan kami dengan baik dan aku puashati dengan lawatan ni..lepas settle semua bos aku ajak pergi Kuala Muda…rumah sedara dia lagi…aku menurut perintah..bos lah katakan…lepas setengah jam lepak kat rumah sedara dia..bos aku ajak pergi patah balik ke Sg. Petani sebab nak keluar duit dan beli ubat..aku dah naik angin dengan bos aku sebab dia tak rancang perjalanan dia!!!!..selama 2 malam kami tidur di Sg. Petani tak ada pulak dia nak beli ubat..last minute baru sibuk nak beli ubat..patah balik pulak tu..habis tu pukul berapa nak bertolak balik ke KL..!

Aku bukan apa..kalau boleh biarlah sampai kat KL waktu petang sebab perancangan dia nak drop kan aku kat KL sentral jadi tak lah aku lewat nak balik kat Banting…selepas keluar duit dan beli ubat dia, kami bertolak balik pukul 3.00 petang..aduh lewat sangat..nasib baik bos aku sudi hantar aku sampai Putrajaya Sentral...aku suruh isteri aku ambik aku..lega sikit..pukul 9.30 mlm baru sampai ke rumah aku..

Lepas ni aku serik nak keluar dengan bos aku ke Utara…banyak sangat tempat singgah dia..bosan dan memenatkan…tapi dia boskan..ikutkan jelah…

No comments:

Post a Comment